Döviz Kurları
DOLAR Alış 2.2319 YTL
Satış 2.236 YTL
 
EURO Alış 2.8745 YTL
Satış 2.8797 YTL
TÜRKİYE’NİN YENİ HALI MARKASI: SANAT HALI
Fahrettin Kaplan: “Belirlenen yol haritası çerçevesinde emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz. 2010 Zemin Fuarı bizim için iç piyasayla ilgili bir ön buluşma idi. O günden bugüne ürünlerimize olan ilgi, gelen talepler bizleri son derece mutlu ediyor. Bizleri telefonla arayıp, “Bulunduğum yerde bayiniz var mı?” ya da “Yeni bayilik almak istiyorum” diyenler çok oldu. Tabii, bunlar keyif verici olaylar. İşin en keyifli ve bizleri motive edici yanı bu olsa gerek. Biz de bu ilgiye layık olmaya, gelen talepleri en iyi şekilde cevaplamaya çalışıyoruz. Elbette iç piyasada yapılanmak zaman ve emek gerektiren bir iş. Şu an itibariyle geldiğimiz noktadan memnunuz.”



Uzun yıllardan beri ihracatta başarıdan başarıya koşan Kartal Halı, iç piyasaya yeni markası Sanat Halı ile iddialı geliyor. Kartal Halı, iç piyasa ile ilgili altyapı çalışmalarının sonuna geldi ve Sanat Halı markasıyla ürünlerini pazara sunuyor. Biz de iç piyasaya yeni bir soluk getireceğine inandığımız Kartal Halı Yönetim Kurulu Üyesi Fahrettin Kaplan ile yeni markaları Sanat Halı ile ilgili bir söyleşi gerçekleştirdik.
Kısaca sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz? Bizi halı sektörü Kartal Halı olarak tanıdı. Kartal Halı olarak, halıcılık ile olan tanışıklığımız 1985 yılına dayanmaktadır. O günden bugüne halı sektörünün içerisindeyiz. Şu an Kartal Halı olarak yaklaşık 40 ülkeye ihracat yapmaktayız. Son beş yıldan bu yana da Türkiye’nin halı ihracat şampiyonları arasında yer alıyoruz. Bugün Türk halı sektörünün ürün sattığı bazı ülkelere ilk giden firmalardan biriyiz. Bazı ülkelerin bizden sonra keşfedildiğini söyleyebiliriz. İç piyasaya sınırlı miktarda ürün veriyorduk. Bugüne kadar, iç piyasaya ürün vermememize rağmen yurt içi bütün sektörel fuarları takip ettik. Yurt içi fuarlarda ürünlerimize ilgi her zaman büyük oldu.

Zaman içerisinde bu ilgi öylesine arttı ki; artık iç piyasada da olmamız gerektiğini düşündük. Sizin de bildiğiniz gibi, Türkiye yaklaşık 70 milyon nüfusuyla oldukça büyük bir pazar. Ancak, biz firma olarak altyapımızı kurmadan iç piyas aya ürün vermek istemiyorduk. 2009 yılından beri iç piyasa ile ilgili araştırma ve altyapı çalışmalarımız devam ediyordu.

Hem gelen talepleri karşılamak hem de Türkiye gibi büyük bir pazarı değerlendirmek adına 2009 yılı sonu itibariyle iç piyasa ile ilgili çalışmalarımıza hız verdik. Ve Sanat Halı olarak yeni bir marka ile iç piyasadaki yapılanmamızı şekillendirme kararı aldık.

Bize Sanat Halı markasının nasıl doğduğundan bahseder misiniz? Neden Sanat Halı ismini tercih ettiniz? Bildiğiniz gibi halı üretmek gerçekten bir sanat işi. Türklerin geleneksel sanatı olan halı, sanat tarihimizde haklı olarak seçkin bir yere sahiptir.

Türk halı sanatı, tarihimizin akışı içinde biçimlenmiştir. Bir halının öyküsüne kısaca bakacak olursak, halı desenin önce büyük bir emek ve özveri ile çizilmesi gerekiyor. O deseni çizen kişi, bu halı hangi ülkeye gidecek, nasıl bir ortama serilecek, bu halıyı kim kullanacak, bunları hayal ederek deseni çizmesi gerekiyor.

Ardından renklendirme işlemi yapılıyor. Öyle bir renklendirme yapmalısınız ki bir tablo gibi güzel ve göz alıcı olması lazım. O halıya bakan veya o halıyı evine seren kişide bir bütünlük, bir duygusallık oluşturması gerekiyor.

Sonra renklendirilen halının, özenle ve hatasız bir şekilde dokunması gerekiyor.

En sonunda; aynı hassasiyet ile onu paketleyerek kullanıcısına ulaştırmanız gerekiyor. Bütün bu süreçler gerçekten büyük özen isteyen, hassas süreçlerdir. İşte biz de yaptığımız işi daha iyi anlatabilmesi ve ürettiğimiz el emeği göz nuru halılarımızı daha iyi anlatabilmek için Sanat Halı ismini tercih ettik.

Anladığımız kadarıyla iç piyasada Sanat Halı artık ön planda olacak. Kartal Halı, ismini kullanmaya devam edeceksiniz değil mi? Tabii ki. Kartal Halı bizim 25 yıllık markamız. Onu geri plana atmamız mümkün değil. Kaldı ki; Kartal Halı ürün sattığımız ülkelerde zaten bir marka. Dünyada halıcılık ile uğraşan herkes bizi Kartal Halı olarak bilir. Kartal Halı da ön planda olacak. Biz, Sanat Halı’yı iç piyasada kullanacağız. Kartal Halı ise bizim geçmişten geleceğe devam edecek olan markamızdır. Kartal Halı markası ile yurt dışında satışlarımız devam edecektir.

Sanat Halı’nın hedeflerinden bahseder misiniz? Sanat Halı olarak, önümüze büyük hedefler koyduk. Hedeflerimiz ara-sında öncelikle, 2010 yıl sonuna kadar Türkiye genelinde yapılanmamızı tamamlamayı planlıyoruz. Amacımız, her müşterimize ürünlerimizi ulaştırabilecek şekilde bir altyapı kurabilmek. Diğer taraftan, farklı segmentte ürün grupları ile tüketicinin karşısına çıkacağız. Şu an piyasada birbirine benzeyen pek çok ürünü farklı markalar adı altında görmek mümkündür.

Biz, benzer ürünleri farklı bir marka adı altında sunmak istemiyoruz. O nedenle farklı segmentte ürün grupları ile sektöre farklı bir soluk getirmek istiyoruz. Temel amacımız, Sanat Halı’yı ilklerle anılan bir firma yapmak. Bir diğer hedefimiz; ilk üç yıl içerisinde Sanat Halı olarak iç piyasada en çok ürün satan ve en çok bilinen ilk 5 firmadan biri olmaktır. Bunun yanında kalite ve fiyat politikamızla da kendimizi rakiplerimizden farklı bir yerde konumlandıracağız.

İç piyasada yapılanma sürecinde ne tür çalışmalar yaptınız, bu konuda bilgi verir misiniz? İç piyasa ile ilgili hazırlıklarımız birkaç yıl öncesine dayanmaktadır. Öncelikle mevcut piyasayı analiz etmeye çalıştık. Tüketici beklentilerini, rakiplerimizin konumunu, ürün gruplarını, fiyat aralıklarını ve boşlukları bulmaya çalıştık. Tüketici beklentilerini analiz edebilmek için mümkün olduğunca fazla insana ulaşmaya çalıştık. Bu süreçten sonra, yaptığımız işi ve bizi anlatabileceğini düşündüğümüz marka ismi üzerinde çalışmalar yaptık. Daha sonra nasıl bir yapılanma içerisinde olmamız gerektiği üzerine çalıştık. Son noktada bu süreci tamamlamaya çalışıyoruz.

Türkiye’de nasıl bir yapılanma içerisinde olacaksınız? Tabii pek çok firma gibi bizim de önceliğimiz İstanbul başta olmak üzere, Ankara, İzmir ve diğer büyük iller olacak. Bununla beraber, önümüzdeki günlerde bütün Türkiye genelinde yapılanmamızı tamamlamış olacağız. Bazı bölgelerde yapılanmamızı tamamladık, bazı bölgelerdekiler devam etmektedir. Bu bölgeleri de en kısa zaman içerisinde tamamlamayı planlıyoruz. Biz altyapımızı sağlam kurmak istiyoruz. Bu nedenle birlikte çalışacağımız kişi ve kurumları da büyük bir titizlikle seçmeye çalışıyoruz. Kadromuzu ve bayilerimizi seçerken, halıya gönül vermiş, bizimle aynı heyecanı duyan, halı işini sadece para kazanmak için değil sevdiği için de yapan, müşterilerimizi bizim kadar önemseyebilecek kişi ve kurumları tercih etmeye çalışıyoruz. O nedenle bazı bölgelerdeki yapılanmalarımız biraz yavaş ilerliyor.

Önümüzdeki günlerde bu süreci en iyi şekilde tamamlamayı planlıyoruz.

Geriye dönüp baktığınızda şu ana kadar geldiğiniz noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Geriye dönüp baktığımızda geldiğimiz noktadan son derece memnunuz. Belirlenen yol haritası çerçevesinde emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz. 2010 Zemin Fuarı bizim için iç piyasayla ilgili bir ön buluşma idi. O günden bugüne ürünlerimize olan ilgi, gelen talepler bizleri son derece mutlu ediyor. Bizleri telefonla arayıp, “Bulunduğum yerde bayiniz var mı?” ya da “Yeni bayilik almak istiyorum” diyenler çok oldu. Tabii, bunlar keyif verici olaylar. İşin en keyifli ve bizleri motive edici yanı bu olsa gerek.

Biz de bu ilgiye layık olmaya, gelen talepleri en iyi şekilde cevaplamaya çalışıyoruz. Elbette iç piyasada yapılanmak zaman ve emek gerektiren bir iş. Şu an itibariyle geldiğimiz noktadan memnunuz. Tüketiciler bazı bölgelerde ürünlerimizi bulamayabilirler, hiç merak etmesinler en kısa zamanda ürünlerimizi her yere ulaştıracağız.
Bizlere yeni koleksiyonunuzdan bahseder misiniz? İç piyasada, akrilik, polyester shaggy ve chinelle gibi farklı ürün gamlarıyla birden fazla koleksiyonla yer alacağız. Özellikle polyester shaggy ve chinelle ürün gruplarımızın büyük beğeni topladığını söyleyebiliriz.

Tanıtım ve pazarlama çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz? Tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı öncelikle yapılanmamızı tamamla-dığımız bölgelerde gerçekleştireceğiz. Satış, pazarlama ve müşteri ilişkileri için ayrı bir ekip kurduk. Bu ekip, bayilerimiz ve müşterilerimiz arasındaki iletişimi sağlayacak, bayilerimizin, müşterilerimizin taleplerine beklentilerine en kısa sürede en iyi şekilde cevap vermeye çalışacağız. Bunun yanı sıra reklâm çalışmalarımız da olacak. Öncelikle yapılanmamızı tamamladığız bölgelerde ardından yapılanmamızı tamamladıktan sonra Türkiye genelinde reklâm ve tanıtım çalışmalarına başlayacağız.

Sanat Halı’yı sektördeki rakiplerinden farklı kılan özellikler neler olacak? Ar-Ge, Ür-Ge çalışmaları açısından ne gibi yenilikçi adımlar atacaksınız? Sanat Halı, Kartal Halı’nın ilkleri ve sağlamlığı üzerine kuruldu. Biz Kartal Halı olarak, müşterilerin “yeni tutkusu” olmaya aday olmuştuk.



Bugüne kadar da bunu büyük ölçüde başardığımızı düşünüyorum. Kartal Halı’nın temel ilkeleri olan iş ahlakı, özveri ve disiplin, kaliteden ve kaliteli hizmetten taviz vermeden çalışmak Sanat Halı’nın da temel ilkeleri olacak. Her zaman kaliteli mal ve kaliteli hizmet sunmak için uğraşıyoruz. Geleneklerimize bağlı, yeniliklere ve eleştirilere açık özverili çalışıyoruz.

Bu anlayışımızı Sanat Halı olarak da aynı düzeyde devam ettireceğiz. Üretim olarak son derece iyi bir teknolojiye ve çalışan kadrosuna sahibiz. Bu durum, en az hatayla zamanında üretim yapmamızı sağlıyor.

Biz müşterilerimizin taleplerini zamanında ve sıfır hatayla karşılıyoruz. Yine müşteri için önemli bir unsur teşkil eden rekabet edilebilir ücret politikasıyla müşterilerimizi memnun ede-ceğiz. Biz hedefimizi “bir dünya markası olmak” olarak belirledik.

Bu nedenledir ki, üretim parkurumuzun dünya standartlarıyla paralel seyretmesi gerekiyor. Bunu sağlayabilmek için de teknolojik gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz. Teknolojinin takip edilmesi kadar AR-GE ve ÜR-GE’ye büyük önem veriyoruz.

Çünkü teknoloji AR-GE ile birleşince ortaya daha güzel sonuçlar çıkıyor. Kurmuş olduğumuz AR-GE ekibimiz ile hem yenilikler yapıyoruz hem de sektörel gelişmeleri yakından takip ediyoruz.

Piyasada rekabet gücünüzü ve marka algınızı artırmak adına ne gibi çalışmalar yapacaksınız? Marka algısı büyük emekler gerektiren ve uzun zamanda sonuçlanan bir algıdır. İyi bir marka kavramının altının da iyi doldurulması gerekir. Biz, gerek sektörel deneyim gerekse altyapımızla bunu başarabilecek durumdayız. Başlangıç noktası olarak, müşteri memnuniyeti, kaliteli ve zamanında üretim kavramlarının tam karşılığını bünyemizde işler hale getirdik. Kaliteli ve seçkin ürün gruplarımız sayesinde müşterilerimize her zaman farklı seçenekler sunmayı kendimize amaç edindik. Karşılıklı güven duygusunun oluşması ilişkilerin pekişmesine ve beraberinde yeni ilişkiler geliştirilmesine olanak sağlayacaktır. Biz bunu yurt dışı pazarlarda çok iyi başardık. Bu deneyimlerimiz ve dünya piyasalarından edindiğimiz tecrübelerle iç piyasada bunu çok rahat başaracağımızı düşünüyorum. Bu anlayıştan hareketle, yapacağımız reklam ve tanıtım çalışmalarımızla da marka algımızı daha da güçlendirmeye çalışacağız.


27.07.2010
Bu haber 9129 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar

ahsaponline camidonanimlari camifuari carpetsfair.com dekoronline eurasiafloor floor.com.tr hali.com.tr halidergisi halionline halidekorasyon hometechnologiesfair konutonline markagaleri mobilyaonline parkedergisi parkeonline yapionline zeminonline zeminfuari worldfloor worldmosque
2008 © Marka Grup